Nr |
Tillv år |
Litt |
Omb till, år |
Spl 1913† |
Vikt 1913† |
Slop år |
Skrot år |
Anmärkning |
1 |
1885 |
B |
C 1910 |
16 |
6,35 |
1925 |
s.å. |
Ej ombyggd, endast omlittrerad |
2 |
1885 |
B |
CD 1909 |
3 |
6,20 |
1940 |
s.å. |
Kan ha varit littrerad BD någon tid Två kupéer ombyggda till postkupé, en fd andraklasskupé kvar‡ |
3 |
1885 |
BC |
C 1909 |
25 |
5,85 |
1926 |
s.å. |
Ej ombyggd, endast omlittrerad |
4 |
1885 |
BC |
C 1909 |
25 |
5,85 |
1926 |
s.å. |
Ej ombyggd, endast omlittrerad |
5 |
1885 |
C |
CD f 1913 |
20 |
5,75 |
1930 |
s.å. |
En kupé ombyggd till postkupé‡ |
6 |
1885 |
C |
CD f 1913 |
7 |
6,10 |
1940 |
i.u. |
Tre kupéer ombyggda till postkupé‡ |
7 |
1885 |
C |
CD f 1913 |
20 |
5,75 |
1940 |
s.å. |
En kupé ombyggd till postkupe‡ |
8 |
1885 |
C |
|
31 |
5,35 |
1933 |
i.u. |
|
9 |
1885 |
C |
|
31 |
5,35 |
1939 |
bev SRJmf |
1964 SJ tjv 606413 Manskapsvagn Öst |
10 |
1885 |
C |
|
31 |
5,35 |
i.u. |
1963 |
|
11 |
1886 |
B |
C 1910 |
20 |
5,90 |
i.u. |
i.u. |
Ej ombyggd, endast omlittrerad |
12 |
1886 |
B |
C 1910 |
20 |
5,90 |
1926 |
i.u. |
Ej ombyggd, endast omlittrerad |
13 |
1886 |
C |
|
30 |
5,80 |
i.u. |
1966 |
|
14 |
1886 |
C |
|
30 |
5,80 |
1939 |
bev SRJmf |
1964 SJ tjv 606414 Materialvagn Öst |
15 |
1886 |
C |
CD f 1913 (f 1908) |
7 |
6,10 |
i.u. |
bev JTJ |
Tre kupéer ombyggda till postkupe‡ |
16 |
1887 |
C |
|
30 |
5,80 |
i.u. |
1948 |
|
17 |
1887 |
C |
|
30 |
5,80 |
i.u. |
i.u. |
|
18 |
1887 |
C |
|
30 |
6,00 |
i.u. |
1963 |
|
19 |
1887 |
BC |
C 1910 |
25 |
5,35 |
i.u. |
1963 |
|
20 |
1887 |
B |
B/sjv i.u. |
20 |
6,60 |
i.u. |
1963 |
Omlittrerad till C/sjv 1923 |
Litt |
År |
Nr |
Spl |
Tänkbar kupeindelning |
Anmärkningar |
C |
1885 |
5- |
31 |
8+8+8+7 |
|
C |
1886- |
13- |
30 |
7+8+8+7 |
|
BC |
1885- |
3- |
25 |
7+8+7+3 alt 7+8+6+4 |
Understrukna siffror förstaklasskupé. |
B |
1885 |
1- |
16 |
4+12 (dubbelkupé) |
|
B |
1886- |
11- |
20 |
4+6+6+4 alt 10 + 10 |
Två dubbelkupéer troligast, annars vore 5+6+6+5 ett naturligare alternativ. |
SRJ 1-20 |